Sunday 17 April 2016

Bom di Damansara Perdana



Kuala Lumpur - Kira-kira 200 orang penduduk terpaksa mengosongkan kediaman mereka setelah diarah oleh pihak polis apabila polis menemui 7 butir bom buatan sendiri di tingkat 17 kondominium Metropolitan Square, Damansara Perdana. Bom yang di jumpai di dalam kotak itu dijumpai pada pukul 4.30 pagi. Selain bom, pihak polis juga menjumpai sejumlah pil Eramin 5 dan dadah yang disyaki syabu seberat dua kilogram.




Bom yang ditemui oleh pihak berkuasa


Penduduk  mengosongkan kediaman mereka setelah diarah oleh pihak polis
Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, SAC Zainuddin Ahmad, serbuan di kondominium berkenaan adalah susulan satu laporan jenayah yang berlaku di Jalan Wan Empok, Sri Petaling, Kuala Lumpur sekitar 1.30 pagi Ahad.
Dua orang individu masing-masing berumur 37 dan 39 yang merupakan warga tempatan kini dalam buruan polis. Suspek Ng Woon Chieh atau Ah Chong, dan Chow How Luen, didapati telah mendatangkan kecederaan kepada seorang penghantar barang. Selain memukul mangsa sehingga pengsan, kedua-dua suspek bersama seorang lagi individu meletakkan objek berupa bom di dalam bilik mangsa.
Kesemua bom yang ditemukan di bawa ke kawasan lapang di satu kawasan kuari berdekatan.

 
Dua individu kini dalam buruan polis.

No comments:

Post a Comment