Tuesday 5 April 2016

FAREEDA “Sweet Love”




                                



Sweet Love' Mengganas!!! Yeah, you hear it right.' 

Semua sedia maklum bahawa 2 dan 3 April 2016 yang lalu, FAREEDA telah melancarkan tudung jenama baru yang dikenali sebagai “Sweet Love”. Namun, hanya untuk mendapatkan nombor giliran bagi pembelian tudung tersebut, orang ramai sanggup bersesak dan berhimpit antara satu sama lain.
Sepanjang dua hari promosi, FAREEDA telah mengagihkan sebanyak 2,500 tiket giliran kepada orang ramai di hadapan butik FAREEDA di Bangi. Hanya pelanggan yang mendapat nombor giliran sahaja dibenarkan masuk. Dan mereka hanya dibenarkan berada di dalam butik tersebut selama 30 minit sahaja.

Orang ramai menunggu pengagihan nombor giliran di luar butik FAREEDA di Bangi

Orang ramai sanggup bersesak dan berhimpit antara satu sama lain adalah kerana, tudung baharu FAREEDA adalah edisi terhad, dan keluaran seterusnya akan dijual pada harga yang lagi tinggi. Selain itu, sistem pengurusan yang kurang cekap juga menyumbang kepada perkara tersebut. FAREEDA Global Resaources Sdn Bhd sepatutnya mengasingkan tempat 
penggambilan nombor bagi lelaki dan perempuan. Apabila pengasingan tempat dilakukan, isu himpit menghimpit antara lelaki dan perempuan tanpa mengira jantina ini mungkin tidak akan berlaku.




Pihak FAREEDA menjelaskan bahawa, ia adalah strategi pemasaran untuk mencetuskan suasana yang lebih “Havoc”. Mengenai sistem giliran pula, jika buat seperti bank terdapat individu yang tekan butang banyak kali hingga habis pecah mesin nombor tersebut apabila ribuan pelanggan nak ambil nombor serentak. Tiada riak cuma bila ribuan beratur mestilah special. Ini kan keluaran terbaru maka memang lah ramai tapi bukan lah hari-hari

Tudung FAREEDA "Sweet Love"
Facebook: FAREEDA



No comments:

Post a Comment